Stronę najlepiej przeglądać w aktualnej wersji Internet Explorera, Firefoxa, Safari, Chrome lub Opery z włączoną obsługą JavaScript oraz wtyczką Adobe Flash Player.

W przypadku problemów z poprawnym wyświetleniem treści proponujemy aktualizację przeglądarki, wtyczek lub sprawdzenie innej przeglądarki.

Do oglądania transmisji wideo niezbędna jest wtyczka Adobe Flash Player, jeśli transmisja nie działa należy zainstalować najnowszą wersję (ze strony Adobe) oraz sprawdzić czy wtyczka nie została zablokowana przez przeglądarkę. Więcej informacji tutaj.

Archiwum | Czego potrzeba do słuchania kazań na stronie archiwum?

Do słuchania na stronie zalecamy przeglądarkę internetową obsługującą standard HTML5 (np. Internet Explorer 9, Firefox, Safari, Chrome, Opera).
Jeśli przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 wówczas należy zainstalować wtyczkę Adobe Flash Player (dostępną tutaj) lub upewnić się, że jest włączona w opcjach przeglądarki.
Łącze internetowe: 256kbps

Odtwarzanie kazań w wersji audio działa również na systemach mobilnych Android i iOS.

Archiwum | Jak oglądać archiwalne kazania?

Wymagania dotyczące archiwum wideo są analogiczne jak dla transmisji wideo, dlatego prosimy o zapoznanie się treścią pomocy technicznej dotyczącej transmisji wideo.

Zalecana przepustowość łącza dla archiwum wideo to 4Mbps.

Archiwum | Jak uruchomić tryb pełnoekranowy?

Służy do tego przycisk znajdujący się w prawym, dolnym rogu odtwarzacza symbolizujący monitor. Wyjście z trybu pełnoekranowego przez przycisk [Esc] na klawiaturze.

Jeśli go nie widać to należy najechać myszką w dolną część odtwarzacza (obrazu wideo), aż pojawi się pasek z kontrolkami.

Ogólne | Jak zainstalować wtyczkę Adobe Flash Player na komputerze z Windows lub Mac OS X?

Wtyczka, razem z instrukcją instalacji dostępna jest pod adresem: http://get.adobe.com/flashplayer/.

Transmisja | Czego potrzeba, aby oglądać transmisję internetową?

Komputer PC lub Mac z zainstalowaną aktualną przeglądarką internetową oraz wtyczką Adobe Flash Player.
Urządzenie mobilne (smartfon, tablet) z systemem Android lub iOS.

Transmisja działa w systemach Windows, Mac OS X, Linux oraz na systemie mobilnym Android (od wersji 4) i iOS.

Łącze internetowe: minimum 4Mbps

Transmisja | Czego potrzeba, aby słuchać transmisji audio?

Zalecamy przeglądarkę internetową obsługującą standard HTML5 (np. Internet Explorer 9, Firefox, Safari, Chrome, Opera).
Jeśli przeglądarka nie obsługuje standardu HTML5 wówczas należy zainstalować wtyczkę Adobe Flash Player (dostępną tutaj) lub upewnić się, że jest włączona w opcjach przeglądarki.Transmisja powinna również działać na urządzeniach mobilnych z systemem Android i iOS.Łącze internetowe: 256kbps

Transmisja | Jak uruchomić tryb pełnoekranowy?

Służy do tego przycisk znajdujący się w prawym, dolnym rogu odtwarzacza symbolizujący monitor. Wyjście z trybu pełnoekranowego przez przycisk [Esc] na klawiaturze.

Jeśli go nie widać to należy najechać myszką w dolną część odtwarzacza (obrazu wideo), aż pojawi się pasek z kontrolkami.

Transmisja | Jeśli transmisja nie działa poprawnie...

Każda transmisja jest przez nas monitorowana i sprawdzana, jeśli występują problemy związane z naszą infrastrukturą, to jesteśmy w stanie to natychmiast stwierdzić i staramy się to w krótkim czasie usunąć. W przypadku wystąpienia awarii staramy się informować o tym na stronie głównej.

Każdą transmisję, co niedzielę „ogląda” kilkaset komputerów. Wykorzystywany przez nas system transmisji jest powszechnie wykorzystywany do transmisji internetowych na żywo. Odtwarzanie transmisji wideo wymaga łącza o szybkości pobierania co najmniej 1Mbps, im wyższa przepustowość, tym lepsza jakość. W praktyce najlepszą jakość w trybie pełnoekranowym można uzyskać przy szybkości łącza minimum 4Mbps i takie łącze znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia zacięć i przerw w transmisji. Niezależnie od szybkości łącza ważna jest wydajność komputera, głównie procesora, w szczególności w trybie pełnoekranowym. Znaczenie może mieć również karta graficzna.

Ze względu na wiele możliwych czynników wpływających na działanie systemu transmisji nie ma pewności, że transmisja (w szczególności wideo) będzie działać poprawnie.

Możliwe przyczyny nieprawidłowego funkcjonowania transmisji po stronie odbiorcy:
– duże obciążenie sieci internetowej,
– położenie geograficzne (trasy routingu),
– konfiguracja routerów i innych urządzeń sieciowych,
– mechanizmy kształtowania ruchu internetowego ,
– zainstalowane oprogramowanie,
– poprawność zainstalowanych sterowników, w szczególności dla karty graficznej,
– parametry komputera – w szczególności wydajność procesora,
– inne czynniki.

Czynności, które można podjąć:
– nie przeglądać i nie włączać w czasie oglądania transmisji innych stron internetowych,
– nie używać innych programów w czasie oglądania transmisji,
– upewnić się, czy strona z transmisją nie jest otwarta kilka razy,
– wyłączyć inne komputery/urządzenia mogące generować obciążenie tego samego łącza internetowego,
– ponownie uruchomić transmisję (zamknąć i ponownie uruchomić przeglądarkę internetową),
– wyczyścić pamięć cache przeglądarki,
– sprawdzić działanie transmisji w małym okienku na stronie – bez uruchamiania trybu pełnoekranowego! – BARDZO WAŻNE – jeśli w małym oknie transmisja działa poprawnie, to prawdopodobnie problemem jest mała przepustowość łącza internetowego lub/i wydajność komputera,
– użyć innej przeglądarki internetowej,
– zrestartować komputer po wystąpieniu problemu (np. jeśli problem nie dotyczy całej transmisji, a jedynie np. zawieszenia w pewnym momencie),
– zrestartować urządzenia sieciowe (modem, router, AP, switch itp.),
– sprawdzić przepustowość łącza internetowego np. na stronie www.speedtest.net, najlepiej wybrać serwer w okolicach Paryża,
– sprawdzić transmisję na innym komputerze,
– sprawdzić obciążenie procesora podczas odtwarzania transmisji (prawym przyciskiem myszy na Menu Start->Uruchom Menedżera Windows->zakładka Wydajność-> pole Użycie CPU),
– usunąć i ponownie zainstalować wtyczkę Adobe Flash Player.

Jeżeli jednak pomimo to transmisja nie będzie funkcjonować poprawnie to zapraszamy do słuchania transmisji audio.

Kontakt

W razie pytań można się z nami skontaktować mailowo:

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości